Księgowanie zaległych faktur

Na rozliczenie VAT z faktury kosztowej mają Państwo trzy okresy rozliczeniowe od momentu, w którym otrzymamy fakturę, po tym okresie w grę wchodzi tylko księgowanie zaległych faktur. W przypadku rozliczeń miesięcznych podatek VAT możemy odliczyć w miesiącu, w którym otrzymujemy fakturę. Rozliczenia kwartalne działają w ten sam sposób lecz czas na odliczenie podatku VAT wzrasta do 3 miesięcy.

Podczas prowadzenia działalności gospodarczej zdarzają się sytuacje, kiedy to faktura kosztowa zostanie pominięta. Po upływie tego czasu zostaje Państwu tylko księgowanie zaległych faktur. Jak w takiej sytuacji zaksięgować koszt i dokonać poprawnie rozliczeń podatkowych? Księgowanie zaległych faktur nie jest proste, w końcu nie zostały rozliczone one na czas co wprowadzać może pewne zamieszanie. W sytuacji, kiedy to w świetle przysługującego prawa podatek nie został odliczony w przeznaczonym do tego czasie istnieje możliwość rozliczenia go w drodze korekty deklaracji. Takiej korekty może dokonać podatnik w ciągu 5 lat licząc od początku roku, w którym powstało prawo do odliczenia podatku VAT. Wyjątkiem są transakcje z kontrahentami spoza kraju. W ich przypadku można skorygować daną deklarację w ciągu 5 lat licząc od końca roku, w którym powstało prawo do odliczenia podatku VAT.

Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments