Zawieszenie spółki a zatrudniony pracownik

Warunkiem koniecznym do zawieszenia spółki jest niezatrudnianie pracowników na podstawie umowy o pracę, powołania, mianowania oraz spółdzielczej umowy o pracę. Jeżeli firma zatrudnia pracowników, a planuje zawieszenie, wówczas jest zobowiązana jest do ich zwolnienia. Oczywiście musi odbyć się to zgodnie z przepisami zawartymi w Kodeksie Pracy. Oznacza to, że musi zostać zachowany okres wypowiedzenia, który wynosi:
1. Umowa na okres próbny:
– 3 dni robocze, jeżeli okres próbny nie przekracza 2 tygodni
– 1 tydzień, jeżeli okres próbny jest dłuższy niż 2 tygodnie
– 2 tygodnie, jeżeli okres próbny wynosi 3 miesiące

2. Umowa na czas określony i nieokreślony:
– 2 tygodnie, jeżeli pracownik był zatrudniony krócej niż 6 miesięcy
– 1 miesiąc, jeżeli pracownik był zatrudniony co najmniej 6 miesięcy
– 3 miesiące, jeżeli pracownik był zatrudniony co najmniej 3 lata

Przedsiębiorca nie może zwolnić osób, które do 4 lat ukończą wiek emerytalny, przebywają na urlopie lub są w ciąży.

Zwolnienie musi mieć formę pisemną. Na dokumencie tym musi także znaleźć się powód jego dokonania, a także pouczenie, że pracownik może odwołać się do sądu pracy.

Nasza firma oferuje pomoc w przeprowadzeniu zawieszenia działalności. Zapraszamy do kontaktu podczas którego omówimy szczegóły!

Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments