Przejdź do treści

Prowadzenie podatkowej książki przychodów i rozchodów

  • przez

Księgowość w firmie to obowiązek każdego przedsiębiorcy. Nie ma zależności jak duża jest firma. Ma to jedynie wpływ na wybór formy opodatkowania. Wyróżniamy:

– księgowość uproszczoną,
– księgowość pełną.

Księgowość uproszczona jest prostym i podstawowym procesem rejestracji wydatków i przychodów. Główną jej funkcją jest możliwość obliczenia podatku. Każdy biznesmen jest w stanie samemu się z tym uporać. Można skorzystać z pomocy specjalistów, ale nie zawsze okazuje się to konieczne. Wystarczy nauczyć się podstaw i kupić odpowiedni program.
Często spotykaną formą uproszczonej księgowości jest prowadzenie Księgi Przychodów i Rozchodów (znane powszechniej jako KPiR). Jest to prosta metoda polegająca na sumowaniu wydatków i przychodów w specjalnej księdze, a później płaceniu podatku na podstawie różnicy. W zależności od opcji i wysokości przychodu podatek może zmieniać i wynosić 18%, 19% lub 32%. Dużym plusem jest fakt, że jeżeli dochodów w ogóle nie ma, podatku się nie płaci.

Nasze biuro rachunkowe, chętnie podejmie się trudu prowadzenia w Twojej firmie podatkowej Księgi Przychodów i Rozchodów. Skontaktuj się z naszymi specjalistami, którzy przedstawią pełną ofertę, pomogą w rozwiązaniu problemów i odpowiedzą na wszystkie pytania.

Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments
×
0
Would love your thoughts, please comment.x
Call Now Button