Prowadzenie księgowości spolki z oo – definicja
Mimo tego, że dla wielu już samo pojęcie „pełna księgowość” budzi przerażenie i strach, w rzeczywistości nie ma się czym przerażać, ponieważ nawet nie znając się na prawie rachunkowym (Ustawa o rachunkowości), można zdecydować się na skorzystanie z oferty biur rachunkowych, które wszystkim zajmą się tak, jak należy.
Sprawozdanie finansowe dla spółki z o.o.
Podejmując się prowadzenia spółki z ograniczoną odpowiedzialnością, należy mieć na uwadze obowiązek opracowania i złożenia sprawozdania finansowego za każdy rok obrotowy z funkcjonowania firmy. Na dokument ten składają się:
– rachunek zysków i strat,
– bilans,
– informacja dodatkowa.
Powyższe dokumenty muszą zostać złożone w formie elektronicznej do Krajowego Rejestru Sądowego.
Spółka z o.o. – rachunek zysków i strat
Rachunek zysków i strat informuje o przychodach, kosztach, zyskach i obciążeniach wyniku finansowego. Jest źródłem kluczowych informacji na temat spółki – przedstawia bardzo wyraźny obraz sytuacji w spółce oraz statystycznie jest najczęściej analizowanym elementem sprawozdania finansowego.
Spółka z o.o. – bilans
Bilans ukazuje strukturę majątku firmy oraz jego źródeł finansowania (aktywów i pasywów). Konieczne jest to, aby po jego podsumowaniu aktywa były równe pasywom.
Spółka z o.o. – informacja dodatkowa
Z kolei w informacji dodatkowej należy przedstawić pozostałe istotne dane oraz objaśnienia, które są niezbędne do tego, aby w sprawozdaniu rzetelnie została przedstawiona sytuacja firmy.
Prowadzenie pełnej księgowości jest świetnym rozwiązaniu dla przedsiębiorców, którzy myślą o sprawnym rozwoju swojej firmy, ponieważ jej prowadzenie w znacznym stopniu ułatwia funkcjonowanie firmy oraz zarządzanie nią.
Najważniejsze informacje:
– W prowadzeniu pełnej księgowości najważniejsze jest sporządzenie sprawozdania finansowego.
– Prowadzenie firmowej księgowości można zlecić profesjonalnemu biuru rachunkowemu.