Pracownicy a zawieszenie działalności gospodarczej firmy

Każdy przedsiębiorca ma prawo do zawieszenia działalności swojej firmy na okres od 30 dni do 24 miesięcy. Warunkiem do tego niezbędnym jest niezatrudnianie pracowników na podstawie umowy o pracę, powołania, wyboru, mianowania oraz spółdzielczej umowy o pracę. W przypadku, gdy z pracownikami łączą nas stosunki cywilnoprawne, wówczas zawieszenie będzie możliwe.

W przypadku zatrudniania pracowników konieczne będzie ich wcześniejsze zwolnienie. Musi odbyć się to zgodnie z przepisami Kodeksu Pracy. Musi zostać zatem zachowany okres wypowiedzenia wynoszący odpowiednio:
1. Umowa na okres próbny:
– 3 dni robocze, jeżeli okres próbny nie przekracza 2 tygodni
– 1 tydzień, jeżeli okres próbny jest dłuższy niż 2 tygodnie
– 2 tygodnie, jeżeli okres próbny wynosi 3 miesiące

2. Umowa na czas określony i nieokreślony:
– 2 tygodnie, jeżeli pracownik był zatrudniony krócej niż 6 miesięcy,
– 1 miesiąc, jeżeli pracownik był zatrudniony co najmniej 6 miesięcy,
– 3 miesiące, jeżeli pracownik był zatrudniony co najmniej 3 lata.

Co więcej, przedsiębiorca nie może zwolnić osoby, która:
– do 4 lat osiągnie lat emerytalny,
– przebywa na urlopie lub jest nieobecna z uzasadnionych powodów,
– jest na urlopie macierzyńskim,
– jest w ciąży.

Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments