Na podstawie przepisów ustawy o rachunkowości zarząd spółek kapitałowych zobowiązany jest złożyć sprawozdania finansowe spółek z o.o. czyli uporządkowanego przedstawienia wyniku działalności w formie dokumentu składającego się z bilansu, rachunku zysków i strat oraz informacji dodatkowych.
Ewidencja ma na celu dostarczenie właścicielowi firmy niezbędnych informacji o stanie majątku oraz jej sytuacji finansowej, która pozwoli na analizę działalności w latach poprzednich oraz umożliwi ocenę przyszłych planowanych czynności.
Spółki składają pismo, które musi spełniać określone standardy jakościowe m.in. być wiarygodne, zrozumiałe, kompletne, porównywalne, sprawdzalne, terminowe oraz ciągłe, a następnie dołączyć do tego załącznik w postaci opinii biegłego rewidenta, którego zadaniem było sprawdzenie, czy aby na pewno przedstawione dane i informacje nie budzą zastrzeżeń. Ostatnim etapem jest przesłanie lub złożenie przez właściciela sprawozdania do urzędu skarbowego w terminie 10 dni od zatwierdzenia.