Wniosek do Urzędu Skarbowego w celu uzyskania zaświadczenia o niezaleganiu musi być odpowiednio złożony i kompletnie wypełniony.
Złożenie wniosku w US pomoc, czyli jak zrobić to poprawnie. Wniosek złożyć można w formie papierowej lub elektronicznej.
Składa się go w Urzędzie Skarbowym, odpowiednim dla podatnika, ze względu na miejsce zamieszkania lub też w dowolnym centrum obsługi podatnika, czyli jednym z 50 wybranych urzędów.
Decydując się na złożenie papierowego wniosku, można osobiście lub przez pełnomocnika udać się do wybranego urzędu i tam wypełnić przygotowany formularz wniosku, a następnie podpisanego przekazać do rozpatrzenia.
Najprostszy sposób na uzyskanie zaświadczenie o niezaleganiu w podatkach to wypełnienie elektronicznego wniosku na portalu biznes.gov.pl
Złożenie wniosku wymaga (w celu potwierdzenia tożsamości) posiadania:
– Profilu Zaufanego lub
– kwalifikowanego podpisu elektronicznego.
Wypełniony wniosek podpisuje się wybranym podpisem elektronicznym i przesyła online.
Składany przez Internet wniosek można odebrać:
– osobiście w urzędzie
– w urzędzie przez pełnomocnika
– listownie
– na poczcie elektronicznej
– listownie, na adres pełnomocnika
Na zaświadczenie o niezaleganiu w podatkach czeka się około 7 dni.