Procedura likwidacji spółki z o.o.

Aby całkowicie zamknąć działalność spółki z o.o., konieczne jest przeprowadzenie procesu jej likwidacji. Rozpoczyna się on w chwili podjęcia odpowiedniej uchwały przez zgromadzenie wspólników.

Procedura likwidacji spółki z o.o. wymaga dokładnego określenia, kto obejmie stanowisko likwidatora. To on będzie odpowiedzialny za dopilnowanie całości procesu zamknięcia działalności.

Pierwszym krokiem, jaki powinien zostać wykonany, jest zawiadomienie o likwidacji poprzez złożenie odpowiedniego formularza w sądzie rejestrowym. Do obowiązków likwidatora należy także zamieszczenie w MSiG informacji na temat zamykania działalności.

Kolejne działania powinny być związane z zamknięciem wszystkich bieżących spraw spółki, uregulowaniem zobowiązań i sporządzeniem koniecznych sprawozdań finansowych.

Do czynności likwidacyjnych należy też upłynnienie majątku spółki, przy czym należy pamiętać, że zyski nie mogą być dzielone między wspólnikami, jeśli nie uregulowano zobowiązań wobec wszystkich wierzycieli.

Likwidator powinien zawiadomić o likwidacji odpowiedni Urząd Skarbowy, a także wykreślić spółkę z listy podatników VAT.

Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments