Prowadzenie ewidencji ryczałtowych

Księgowość w przedsiębiorstwie można prowadzić na wiele sposobów. Najlepiej jest móc prowadzić uproszczona rachunkowość, jednak metoda pełna również ma swoje zalety. Będąc uprawnionym do prowadzenia uproszczonej rachunkowości można skorzystać trzech rozwiązań:
– Księgi przychodów i rozchodów,
– Ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych,
– Karty podatkowej.

Przedsiębiorca, który prowadzi księgowość na zasadzie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych jest zobowiązany do prowadzenia następujących ewidencji:
– Ewidencji przychodów w której zapisuje się kwoty należne jednostce z tytułu prowadzenia działalności gospodarczej np. z tytułu sprzedanych towarów,
– Ewidencji VAT zakupu i sprzedaży,
– Ewidencji wynagrodzeń,
– Ewidencji środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych.

Prowadzenie ewidencji ryczałtowych jest bardzo proste. Stąd też wiele przedsiębiorców, chciałoby móc korzystać z tej metody. Nie zawsze jednak można, gdyż prawo stanowi ograniczenia dla wielu przedsiębiorców. Na podstawie prowadzonej ewidencji ustala się wysokość podatku przychodowego, z uwzględnieniem stawek ryczałtowych przeznaczonych dla danego rodzaju działalności. Obecnie obowiązujące stawki to 5,5%; 8,5%;17%; 20%.

Dodaj komentarz

avatar
  Subskrybuj  
Powiadom o