Zakres obowiązków księgowej

W każdym przedsiębiorstwie potrzebna jest osoba, która ma doświadczenie w prowadzeniu księgowości. Od takiej osoby wymagane jest wykształcenie kierunkowe, ekonomiczne czy rachunkowe. O kim mowa? Oczywiście o księgowej. Zakres obowiązków księgowej zależy od jej stanowiska. Wiadomo, że młodszym księgowym powierzane są zadania mniej odpowiedzialne. Z jakimi ogólnymi zadaniami powinna zmierzyć się księgowa?

– z dekretacją dokumentów,
– z terminowym i rzetelnym prowadzeniem ewidencji księgowej,
– z prowadzeniem aktualnych rozliczeń z bankami i instytucjami finansowymi,
– ze sporządzaniem deklaracji ZUS, PIT oraz CIT,
– z prowadzeniem rejestru sprzedaży i zakupu VAT,
– ze sporządzaniem przelewów wynagrodzeń,
– z opracowywaniem bilansu rachunku zysków i strat,
– ze sporządzaniem okresowych raportów dla kierownictwa na temat wpływów i wypływów finansowych.

To tylko część obowiązków powierzonych księgowym. Mogą być one poszerzone o bardziej skomplikowane zadania, jeśli księgowa piastuje stanowisko głównej księgowej w firmie. Zakres obowiązków księgowej dodatkowo zależny jest od przedsiębiorstwa, w którym pracuje. Jeśli jest ono większe i musi prowadzić pełną księgowość, siłą rzeczy obowiązków należących do księgowej jest więcej.

Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments