Przejście na pełną księgowość

Przejście z księgowości uproszczonej na pełną wymaga od przedsiębiorcy pewnych kroków. Obowiązkowo powinien on stworzyć kilka istotnych dokumentów, które w następnej kolejności przedstawi odpowiednim organom. Jeśli przedsiębiorca z własnej inicjatywy zrezygnuje z prowadzenia księgi przychodów i rozchodów na rzecz ksiąg rachunkowych, powinien ten fakt zgłosić do Urzędu Skarbowemu w przeciągu 7 dni. Natomiast jeżeli przychody za poprzedni rok obrotowy przekroczą określony limit, nie jest wymagane zgłoszenie tego faktu do urzędu.

Warto skrupulatnie obliczyć przychód, ponieważ w przypadku pomyłki, przedsiębiorca musi liczyć się z konsekwencjami. Jeśli przedwcześnie otworzy księgi rachunkowe, może powrócić do prowadzenia księgowości uproszczonej, a to wiąże się z dodatkowymi kosztami. Zanim jednak właściciel przedsiębiorstwa zdecyduje się na powierzenie prowadzenia pełnej księgowości biuru rachunkowemu, powinien sprawdzić czy firma zewnętrzna gwarantuje usługę pełnej ewidencji.

Każda firma, która zdecyduje się na przejść na pełną księgowość obowiązkowo musi sporządzić inwentarz, czyli wykaz aktywów i pasywów stanowiących bazę dla otwarcia ksiąg rachunkowych. Na koniec pozostaje opracować i spisać politykę rachunkowości czyli zasady proponowane przez Ustawę o Rachunkowości, które w przyszłości będą stosowane przez przedsiębiorstwo.

Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments