Analiza SWOT

Analiza SWOT jest jedną z najpopularniejszych technik analitycznych stosowaną podczas planowania strategicznego. Narzędzie to służy do analizy strategicznej badanego obiektu (np. przedsiębiorstwa, kraju czy dowolnego podmiotu) .

W oparciu o posiadane informacje możemy wyróżnić cztery kategorie czynników strategicznych:
-S (Strenghts) – mocne strony: zalety analizowanego obiektu, wszystko co stanowi jego przewagę,
-W (Weaknesses) – słabe strony: wady analizowanego obiektu, wszystko co można uznać za jego słabość,
-O (Oportunities) – szanse: wszystko co daje możliwość korzystnych zmian dla analizowanego obiektu,
-T (Threats) – zagrożenia: wszystko co powoduje, że zmiana może być niekorzystna dla analizowanego obiektu.

Mocne i słabe strony to czynniki wewnętrzne i teraźniejsze, natomiast szanse i zagrożenia możemy uznać za czynniki zewnętrzne, przyszłościowe. Możliwe jest również odwrotne określenie tych czynników, wszystko zależne jest od specyfiki omawianego obiektu oraz celu analizy. Podczas tworzenia analizy SWOT powinniśmy zwrócić uwagę na konkurencję i otoczenie podając dane i ich źródła, aby ją uwiarygodnić. W określonej sytuacji rynkowej rożne czynniki mogą mieć różne znaczenie. Ważne, żeby suma wag poszczególnych czynników równa była stu procentom.

Zapraszamy do współpracy z naszym biurem rachunkowym w Krakowie, oferujemy kompleksowe usługi księgowe oraz profesjonalne doradztwo (również online).

Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments